maanantai 8. joulukuuta 2014

Poika joka elää, tyttö joka fanittaa ja Hän-joka-jääköön-nimeämättä


Oon ihan kamalan myöhässä kaiken tapahtuneen kertomisen kanssa, mutta näin viikon jälkeen oon vieläkin ihan todella todella todella iloinen, onnellinen, ällistynyt ja fileissä Harry Potter Studio Tourista. Muihin saman viikon tapahtumiin kuului Thanksgiving -dinner; tää mun hostperhe on puolijenkki niin vietettiin kiitospäivää asiaankuuluvin menoin, ja mun kaverin Lorenin yllätyssynttärit. Kurpitsapiirakka oli tosi hyvää! Ja Yorkshire puddingit myös. Niitä toivottavasti jouluna luvassa lisää :) Söin myös ekaa kertaa Brussels sproutseja ja mince pien. Noista kumpikaan ei päätynyt lempiruokalistalle, mutta mince pie oli kuitenkin kaikessa överimakeudessaankin ihan syötävä. Tää koko mince pie -konsepti on hyvin hämmentävä: mince ja minced meat tarkoittaa jauhelihaa, mutta sitten mincemeat onkin pilkottuja, kuivattuja hedelmiä soossissa?! Oon lukenut mincemeatin koko Wikipediasivun, mutta se ei selvittänyt mun hämmennystä. Vanhoina aikoina mincemeatiin kuului kai aina myös lihaa, mutta nykyajan mince piet sopii kasvissyöjillekin.

Yllätyssynttärit oli ihan superhauskat! Tutustuin taas uusiin ihmisiin collegen ulkopuolelta ja bondasin enemmän koulukavereiden kanssa, kaikin puolin hyvä ilta. Ja hankittiin myös joulukuusi tuona viikonloppuna!!! Mulla on lisäksi myös oma, maailman söpöin minijoulukuusi. Ja jouluvalot ympäri huonetta <3

Huikein juttu suurin piirtein ikinä oli kuitenkin Potterstudiot. Mä oon ollut jäätävän iso fani ysiveestä asti ja kaikkien lavasteiden ja pukujen ja ihan vaan kaiken näkeminen ja kokeminen oli kyllä yhdenlainen unelmien toteutuminen. Oon lukenut kaikki kirjat useampaan kymmeneen kertaan (no, vitosen ehkä kuus tai seittemän kertaa koska Ruaah on vaan niin tylsä), ja leffojakin oon tuijotellut ihan kiitettävissä määrin. En oo samaa mieltä elokuvantekijöiden kanssa läheskään kaikista juonenmuotteluista, mutta mikään filmatisointien visuaalisessa ilmeessä ei oo koskaan häirinnyt mua. Lavasteiden yksityiskohtien määrän tajusi kunnolla vasta, kun oikeesti näki kaiken. Ihan järjetöntä ja mieletöntä ja maailman siisteintä, mä nyt laitan tähän todella hillityn osan mun kuvista ja sanon, että fanityttösydän oli kovilla, ja että jos Potter kiinnostaa ees vähän, on tuolla käytävä. Tai vaikkei kiinnostaiskaan!















Yksittäisenä esineenä tää oli ehkä mun lemppari ihan kaikesta. Niin suloinen!







Ulko-osasto! Ja tekolunta!! Ja Irveta, joka on tässä vaan siks että se oli ainoo pystysuunnassa otettu suunnilleen käypä kuva!!!











Ihan pieni kyynelhän siinä nousi silmänurkkaan kun tän näki ensimmäisen kerran, ihan käsittämätön. Huh huh.




Tästä eteenpäin aina jos on kurja päivä niin voin kieputtaa ajankääntäjää ja palata takaisin Tylypahkaan, Linnan maille, Viistokujalle ja vaikka Likusteritiellekin, jos oon tosi epätoivonen. (Ja oikeestikin, Tylis oottaa mua taas reilun kuukauden päästä <3___<3).

2 kommenttia:

  1. Hahaa törmäsin meidän keittiön kaappia tonkiessani sellaseen minced meat-purkkiin ja hieman kyseenalaiselta ajatukselta tuntu sellanen epämääräsen näköinen jauhelihamössöpurnukka :D Sitten sain nokkani eteen juurikin kyseisen mince pien syötäväksi jolloin sitten selkeni että taitaakin olla hedelmälihaa sen lihan ittensä sijaan..! :) ja voi vitsi ois siisti itelläki päästä tuonne Potter-maailmaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. britit on ihan outoja kaikkien nimiensä kanssa, mutta juu oon kyllä itekin iloinen että tohon perinneherkkuun kuuluu hedelmiä eikä mitään epämäärästä lihaa :D Potter-maailma oli ihan mieletön, heittämällä yks parhaista jutuista mitä oon ikinä kokenut!

      Poista