keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

Pääsiäinen, Brighton, kipeys, tanssi ja monta päivää Lontoossa

Juuh elikkäs tulin näköjään pitäneeksi pienen kuukauden tauon tästä blogin päivittämisestä, mutta hyvin menee! Tässä on mennyt vika viikko koulua ennen taukoa, kahden viikon pääsiäisloma ja sitten taas puolisentoista viikkoa koulua. Yritän nyt laittaa kuvat ja jutut suurin piirtein kronologisessa järjestyksessä että pysyisi jotenkin järkevänä!

Viimeinen viikko ennen pääsiäislomaa oli siinä mielessä kiireinen mulla että meidän piti tanssiin kirjoittaa self-evaluation showsta, mikä oli ihan hirveetä :D Videoita katsomalla piti analysoida omista numeroista hyvät ja huonot puolet ja toi oli kyllä kevyesti pisin ja puuduttavin koulutehtävä minkä oon ikinä kirjoittanut. Mun lopputulos oli lähes 8500 sanaa pitkä ja kuvien kanssa sivuja oli 18. Mutta oli kyllä ihan huikeen vapautunut fiilis kun sai työn valmiiksi ja palautettua opettajille. Actingissa meidän piti pitää workshopit ääniasioista, mulla ja Robilla oli aiheena hengittäminen ja kaikki siinä meni hyvin! Loma alkoi sitten perjantaina ja lauantaina käytiin host-perheen kanssa päivällä Guildfordissa ja illalla oli mun kaverin Patrickin synttärikekkerit. Niissä oli oikein hauskaa, mä leivoin vielä ihan superhyviä brownieita sinne vietäväksi ja oli muutenkin aika juhlakattaus- sikana pizzaa ja ranuja, heh.


Loman ekana maanantaina käytiin Shannonin ja Maddien kanssa Legolandissa. En ollut koskaan aiemmin käynyt missään Legolandissa ja oli kyllä symppis paikka! Mulla on useempi kaveri töissä tuolla ja olin kyllä kuullut kaikki sisäpiirijutut jo aiemmin, mutta oli mukava käydä ihan itse paikassakin. Täällä kaks paikkaa joissa mulla on varmasti eniten tuttuja töissä on just Legoland ja sitten Thorpe Park, joka on myöskin huvipuisto, vähän hassua mut aika siistiä :D












Mun lemppariosa Legolandista oli varmaankin Miniland, jossa oli kaikkia nähtävyyksiä ja paikkoja ympäri maailmaa minikoossa, kaikki tehty legoista. Hienoimpia oli kaikki isot katunäkymät, yksityiskohtien määrä ja tarkkuus oli ihan huikee! Tääkin metro oli oikeesti liikkeellä ja tossa asemalla pysähdyttyään meni tunneliin ja pois näkyvistä.




Mitähän muuta mä oisin tehnyt alkuviikosta... tiistaista en muista mutta keskiviikkona kävin Sloughssa! Mun bussipassilla pääsee sinne ja teki mieli tehdä jotain niin aattelin että miksi ei. Sloughssa ei oikeestaan ollut mitään paitsi enemmän maahanmuuttajia kuin paikallisia (näin ihan sikana hienoja turbaaneja, en ollut yhtään tietoinen turbaanimuodin olemassaolosta aiemmin :D), mutta sitten siellä oli Topshopin outlet-myymälä mikä oli oikein mainio! Tykkään paljon Topshopin vaatteista, mutta ne on iso osa aika ylihintaisia niin hyvältä näytti -70% -hintalaput. Ostin coolin farkkuliivin ja kimonon ja sukat. Torstaina junailin Lontooseen ja kävin ekana Saatchi Galleryssa. Näyttely ei noussut henkilökohtaisten suosikkien joukkoon, mutta paikka oli superhieno! Sitten kävelin ympäriinsä Chelsea/South Kensingtonin alueella ja treffasin Marinan kanssa ja myöhemmin siihen liittyi Marinan ranskakoulukavereitakin, jotka oli kaikki tosi mukavia! Sitten lähdettiin Victorian bussiasemalle koska Heili ja Vili tuli sinne <3 Mä oon kyllä nähnyt enemmän suomalaisia tässä vuoden aikana kun oisin koskaan arvannut, mutta en valita! Sitten lähdettiin kaikki Windsoriin ja osuttiin ihan hullun nopeeseen junaan, meni ehkä 25 minuuttia Paddingtonilta Windsoriin ja tohon aikaan meni jopa junan vaihtaminen Sloughssa. Windsorissa on kaks juna-asemaa, toiselta (Windsor & Eton Riverside) menee suorat junat Waterloohon, mutta ne pysähtyy kaikilla pienilläkin asemilla ja matka-aika on siksi noin tunti, ja sitten Windsor & Eton Centralilta menee ainoastaan yks junayhteys ja se Sloughn asemalle (6 min), mut sit Sloughsta pääsee nopeisiin juniin Paddingtonille.

Joka tapauksessa, torstaina sitten kamut jätti tavaransa meille ja sitten mentiin kaikki Samin luo house partyihin. Siellä oli taas kaikki Windsorlaiset, jotka ei siis oo mun kanssa samassa koulussa mutta joihin oon tutustunut Loren kautta ja oli tosi kivaa, koska en ollut nähnyt tuota porukkaa taas pitkiin aikoihin :)


Perjantai ja lauantai oltiin molemmat päivät Lontoossa, paitsi että perjantai-iltana katsottiin Windsorissa Chess-musikaali. Lauantaina sitten Heili ja Vili vaihtoi yöpaikkaa Lontooseen ja mä junailin yksin kotiin :( Mutta oli kyllä ihan superduperihanaa nähdä kaverit! Me käveltiin ympäri kaupunkia ja käytiin teellä ja hampurilaisilla/ranskiksilla ja National Portrait Galleryssa (vähän National Galleryssakin) ja Camdenissa jossa söin ehkä maailman parhaan falafel-wrapin ikinä koskaan ja tehtiin tosiaan hyvin paljon parissa päivässä.


Tässä mä etsin jotain reittiä Piccadilly Circusilla. HERE Maps oli luotettava kumppani tälläkin reissulla.

Elämästä nauttivat.


Ihan oikeestikin :)


Minä myös!



Sunnuntaina mun puhelin kuoli lopullisesti, mutta muuten oli tosi hyvä päivä! Pyöräiltiin host-perheen kanssa Eghamiin Richardin siskon luo missä vietettiin sitten pääsiäistä. Ilma oli hyvä, ruoka oli hyvää ja kaikin puolin oli oikein hyvä pääsiäissunnuntai :)


En ottanut yhtään kuvaa, mutta kuitenkin aiemmin jo sain Maddielta tän koristellun pääsiäissuklaamunan joka sopii kuvitukseksi tähän väliin :D Täällä on tapana että annetaan/saadaan/syödään just tällasia suuria suklaamunia, näitä oli myynnistä joka merkiltä useampia. Sunnuntai-illasta lähtien tulin sitten myös kipeeksi.


Maanantaina kipeähköstä fiiliksestä huolimatta mentiin Brightoniin. Kaupunki oli ihan todella ihana, (vaikka kyllä mä silti tykkään Windsorista vähän enemmän) ja sääkin tosi hyvä. Rannalla ei tainnut olla kukaan uimassa, mutta useampi auringonottaja jo kyllä. Brightonissa oli paljon erilaisia vintage-puoteja ja kirpputoreja ja muutenkin vaikka mitä cooleja kauppoja, paikkoja ja kahviloita.




Syötiin lounasta kasvisravintolassa, josta sai chai shakeja. Oon aika onnellinen että noita ei saa mistään lähempää koska oikeesti, chai-mausteet ja pirtelö - en ihan heti keksi parempaa yhdistelmää.













Tiistaista perjantaihin vietin lähinnä makaamassa sohvalla katsomassa telkkaria koska oli kuume ja kurkkukipu ja tukkoinen nenä ja ylipäänsä paha olo. Tiistaina meillä oli kylässä perhetutut joille opetin sitten perinteisen pääsiäisaktiviteetin kananmunakeilauksen :) Kaikki tykkäs! Tulin tosiaan katsoneeksi tarpeeksi leffoja muutaman viikon tarpeisiin parissa päivässä ja oli kyllä aika kurjaa olla puolet lomasta kipeenä, mutta aina ei voi voittaa. Lauantaina olin vieläkin vähän kipee, mutta käveltiin Lontoossa host-perheen kanssa Walk for Water -hyväntekeväisyyslenkki ja illalla menin Marinalle, joka asuu Actonin alueella, yöksi. Sunnuntaina kävelin Actonista Shepherd's Bushiin ja tapasin hostit siellä Westfield-kauppakeskuksessa.

Koko seuraavan viikonkin eli viime viikon ajan mulla on ollut vielä yskä ja pitänyt niistää aika jatkuvasti, mutta tänään on vihdoin ollut aika hyvin täysin terve päivä, je je jee! Viime viikko oli hyvin tanssipainotteinen; maanantaina mentiin collegen tanssiryhmän kanssa West Thames Collegeen koko päiväksi, koska Strode's on mukana yhteistyöprojektissa just ton toisen collegen ja sitten Wayne McGregorin Random Dance Companyn kanssa. Tuolla meitä oli opettamassa kaks Companyn tanssijaa ja oli siistiä! Ja myös aika karu paluu arkeen tollanen muutama tunti tanssimista sen jälkeen kun on maannut viikon paikallaan. Tiistaina sitten koulu alkoi normaalisti ja tanssissa tässä jaksossa meillä on tosiaan toi projekti ja sitten lyrical jazzia ja afro-jazzia. Näyttelemisessä aloitettiin laittamaan monologiesitystä lavalle. Keskiviikkona saatin monologihomma 'valmiiksi' ja sitten torstaina oli taas aika tappavat kolme tuntia tanssia ja mun selkä meni ihan muhjuksi afrikkalaisesta jazzista. Perjantaina oli taas samat kolme tuntia tanssia ja tavallaan kenraaliharkat näyttelemisessä. Meidän monologiesitys oli tavallaan Oscar-gaala, eli meillä oli juontaja ja sitten oltiin ehdolla eri kategorioissa, mutta puheiden sijaan lausuttiin niitä monologeja, joita kaikilla oli kolme :)

Lauantaina oli ihan huikea päivä kun olin Lontoossa The Placessa kolmella eri pääsiäislomakurssitunnilla. Oli Cuban contemporary, release & floorwork ja Jasmin Vardimon Companyn taster-tunti ja kaikki oli ihan mielettömän hyviä ja haastavia. Enpä oo ihan todella todella pitkään aikaan tanssinut noiden tuntien vaikeusasteella ja mua junassa matkalla tonne pelotti, että oonko ottanut ihan liian korkeen taitotason tunnit, mutta en ollut millään tunnilla huonoin! Ja oon vaan ihan tajuttoman onnellinen että menin, koska tehtiin niin paljon kaikkia törkeen hienoja juttuja. Seuraavana päivänä oli joka paikka aivan jumissa, esim. yskiminen ja niistäminen molemmat sattui vatsalihaksiin :D Ja mulla on vieläkin kyynärpään sivussa valtava mustelma. Lauantain neljän ja puolen tunnin aikana sain myös lattiapalovammakerroksen jalkoihin, polvi-, olkapää- ja lantiomustelmia ja vielä pari mustelmaa keskelle selkälihasta, mistä en ihan tiedä että miten onnistuin, mutta oli kyllä kaiken kivun arvoista, haha. Mutta juu, kyllä tosta vammojen määrästä huomaa että opittavaa on! Sunnuntaina oli sitten Maddien koululla Run to Read -tapahtuma, jossa oltiin koko perhe auttamassa ja sitten kaikki myös juostiin viiden kilometrin lenkki. Illaksi mentiin syömään Richardin synttäri-illallinen kalaravintolaan ja mä söin mun vuoden ekan fish & chips -annoksen :)

Eilen meillä oli koulussa sitten voice assessmentin toinen osa, eli se monologi-esitys. Esitettiin se sekä päivällä että illalla ja molemmat meni ihan hyvin. Ei parhaita esiintymiskertoja koskaan mutta ei myöskään huonoimpia. Meillä piti olla juhlavaatteet niin mulla oli lainassa mun kaverin Nicolen prom dress viime vuodelta, joka oli kyllä tosi nätti ja toimi loistavasti. Tänään alotettiin actingissa uus unit, directing, eli toisten ohjaamista luvassa tästä seuraavat pari viikkoa! Aattelin että voisin taas vähän ryhdistäytyä ja päivittää useemmin kuin kerran kuussa niin ei tarviis sitten aina kirjoittaa ihan näin pitkiä postauksia :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti